Stoyan Petrov
Téma: Az innováció ereje
1. Mesélj magadról valamit
Koncepcionális művész vagyok a játékiparban. Szeretek különböző stílusokkal és témák széles skálájával kísérletezni.
Leginkább azok inspirálnak, akik elhaladnak mellettem az utcán. Ez a tulajdonságok, életmód és viselkedés színes keveréke, amely támogatja a kreativitásomat, és segít érdekes karaktereket és helyzeteket kitalálni
.
2. Mi inspirált arra, hogy megtervezze a rajzot a Casio számára?
Nagyon boldog embernek tartom magam, aki ennyi tudományos és technológiai áttörés korában született és él. El sem tudom képzelni, milyen lesz az életünk 10 év múlva, vagy mi lesz a következő nagy ugrás. De amikor elkezdtem vázolni elképzeléseimet ehhez a projekthez, arra gondoltam, hogy talán mindenki lehet az a szuperhős, aki szebb jövőt alakíthat. Mert szuperhősnek lenni nem mindig azt jelenti, hogy leereszkedünk a felhőkarcolókhoz, vagy lézersugarakat lövünk ki a szemünkből. Néha egy ritka betegség gyógymódjának megtalálásáról van szó. Vagy tervezzen olyan járművet, amely kevesebb erőforrást fogyaszt és csökkenti az emberi lábnyomot. Vagy akár olyan aprósággal is előrukkolni, mint egy gemkapocs. Talán csak néhány szárnyra van szükségünk ahhoz, hogy szuperhősökké váljunk, hogy segítsünk felszállni. És talán ez a szárnypár tudomány.
3. Van -e olyan speciális STEAM -történet, amelyet meg szeretne osztani a hallgatókkal, akik látni fogják az alkotásait?
Néhány évvel ezelőtt volt szerencsém egy kis játékfejlesztő csapat tagja lenni, amelynek feladata 14 játék és interaktív élmény létrehozása volt egy gyermekmúzeum számára, amely összegyűjtötte a tudomány fő területeit. Hogy én legyek a projekt vezető 2D művésze, rajtam múlik, hogy mindent úgy tervezzek meg, hogy még a legösszetettebb koncepciót is megértsék a legfiatalabb látogatók. A témák mindenütt jelen voltak - a paleontológiától, a mezőgazdaságon át az űrig -, és szorosan együttműködnünk kellett egy tudóscsoporttal annak biztosítása érdekében, hogy ezek az élmények ne csak vizuálisan kellemesek és szórakoztatóak legyenek, hanem oktató jellegűek is. Úgy gondoltam, hogy csapatunk jó munkát végzett, de munkánk hatása felülmúlta a várakozásaimat, amikor egy évvel később meglátogattam a múzeumot. Több tucat gyereket láttam, akik nemcsak izgatottan játszották a játékainkat, hanem élőben is beszéltek róluk. Teljesen megértették az összes fontos hírt, amelyet szórakoztató csomagba próbáltunk csomagolni. Ekkor jöttem rá, hogy a tudomány mennyire vonzó lehet a gyerekek számára. Csak megfelelő kommunikációra van szükség. És ebben a konkrét esetben ez egy szép megjelenésű és szórakoztató játék volt.