Projekt Termékek Kampány
 

Az oktatás iránti szenvedélyünk terjesztéséről: egyszerre egy számológép, egy diák, egy történet.
A technológia és a tudomány a jövőnk, a jövőnk pedig te.

 Mi az a STEAM?

A STEAM a Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics (tudomány, technológia, mérnöki tudományok, művészetek és matematika) angol kifejezés rövidítése. Egy interdiszciplináris oktatási megközelítésről van szó, amelynek középpontjában a tapasztalati alapú tanulás, a problémamegoldás, az együttműködési készségek, a kritikus gondolkodás és a kreativitás fejlesztése áll.


PROJEKT

A világban percről percre minden egyre jobban összekapcsolódik a technológiai fejlődésnek köszönhetően.

A CASIO-nál világszerte támogatjuk a GAKUHAN fejlesztéseket, és mindeközben látjuk, hogy a gyerekek milyen gyakran hiszik azt, hogy a technológiák egy buborékban készülnek el; hogy amit az iskolában tanítanak, annak nincs semmilyen hasznos alkalmazása a való életben.

Az alábbi történetek inspiráltak minket, és reméljük, hogy a projektnek köszönhetően minden diák, aki tudományos számológépet tart a kezében, felismeri végül azt, hogy az iskolában tanult tantárgyak segítségével valójában a jobb jövőhöz vezető útra léphet.


Végül, leginkább azt reméljük, hogy Ön is megosztja velünk saját történetét vagy azokat a történeteket, amelyeket inspirálónak talált velünk együtt.


 

A természettudományos oktatás iránti érdeklődés ösztönzése inspiráló történeteken keresztül:

1. Érdeklődési területek és hobbikPodpora zájmu o vědecké vzdělávání prostřednictvím inspirativních příběhů

Talán túl ijesztő lenne nyíltan bevallani az osztálytársak előtt, ha egy diák a matematikáért rajong, de mi a helyzet a zenével, a játékokkal, a divattal vagy a fotózással?

A Leonardo da Vinciről szóló történetek - amelyek szerint Leonardo da Vinci egyszerre volt matematikus és csodálatos művész - ma már kissé régimódinak tűnhetnek, de íme néhány "aktualizált" példa arra, hogyan kezdeményezhetünk beszélgetést a matematikáról és a természettudományokról:

• (ZENE) A zene remek bevezetésként szolgálhat a matematikába: érdekes lehet a hangjegyek közötti algebrai kapcsolat, a hanghullámok és rezgések matematikai leírása vagy a hangszerek aerodinamikája.  A ciklikus ritmusok állnak a modern elektronikus tánczene középpontjában, és az új technológiák lehetővé teszik azt is, hogy olyan összetett matematikai mintákat játsszunk le, amelyeket hangszereken talán nem tudnánk eljátszani.

(JÁTÉKOK) A sudoku egy klasszikus logikai játék. Mario pedig nem csak fel-le ugrál, hanem valójában parabolát ír le; a videojátékok programozása szorosan kapcsolódik a matematika számos területéhez, például a logikához és a geometriához. A programozás segítségével még a történelem is életre kelthető. Például bemutatható a prágai Károly-híd építésének virtuális megjelenítése.

• (DIVAT) A matematikából a geometria és a törtek alkalmazása elengedhetetlen a divattervezéshez, de ezek a témakörök évezredek óta szolgálnak inspirációként a tervezők kreativitásához is; jó példák erre az afrikai és ausztrál őslakosok által használt geometriai minták.

• (FÉNYKÉPÉSZET) A fotózásban a kompozíciós szabályok – a fénykép beállítása úgy, hogy az a néző számára a lehető leginkább tetszetős legyen – alapvetően a százalékokról, a geometriáról és a szimmetriáról szólnak; a fotósok matematikát használnak a fényképezőgép beállításainak kiszámításához.

 

2. Inspiráló történetek

Sok híres tudós eredetileg nem a matematika iránti szenvedély miatt kezdte meg tudományos pályáját, hanem inkább a problémamegoldás és az őket körülvevő világ megismerése hajtotta őket. Néha a szenvedély és inspiráció – a matematika és a természettudományok iránt is – a legváratlanabb helyekről érkezik.

• Némelyik híresség az egyetemen tanult tudományt, míg mások a saját kutatásaik és kísérletezéseik során fedezték fel a tudományt. Például egy híres színésznőnek köszönhetjük az első felfedezéseket a mai vezeték nélküli kommunikációs technológiák kifejlesztése irányába. Többet is megtudhat az alábbi külső hivatkozás meglátogatásával: https://en.wikipedia.org/wiki/Hedy_Lamarr

• Az olyan történelmi pillanatokban, mint például az ember Holdra szállása 1961 nyarán, azok az úttörők játszották a fő szerepet, akik meg merték kérdőjelezni a fennálló status quo-t, és akik hajlandók voltak kiterjeszteni az emberiség és a gépi technológiák korlátait. A következő külső linken többet is megtudhat egy ilyen tudósról: https://medium.com/a-computer-of-ones-own/margaret-hamilton-coding-to-the-moon-6ba70b7e6b43

• Vannak tudósok, akik elhatározták, hogy munkásságukkal megmutatják a világnak a sokszínűség fontosságát is. Hiszen a tudósok alapvetően olyan emberek, akik gondolkodásmódjukkal képesek túllépni a megszokott kereteken, hogy bebizonyítsák, érdemes másféleképpen tekinteni a világra. Többet is megtudhat az alábbi külső hivatkozás meglátogatásával:  https://www.wiley.com/network/researchers/people-in-research-interviews-inspiration/meet-scientist-and-inspiring-mind-dr-mark-richards

• Az az indíttatásunk, hogy javítsuk az emberek életszínvonalát vagy életeket mentsünk meg, alapvető mozgatórugója a gyógyászat vagy az orvostudomány fejlődésének. Napjainkban a kommunikáció, a számítástechnika, a robotika stb. fejlődése szintén igen lényeges szerepet játszik az emberi szervezet és funkcióinak megértésében. Az alábbi külső hivatkozáson olvashat arról, hogy az idegtudomány és a robotika hogyan fogott össze a betegek megsegítésére: https://nccr-robotics.ch/education/how-to-get-into-robotics/how-our-professors-got-into-robotics/getting-into-robotics-gregoire-courtine/

• Az utóbbi évtizedekben óriási a változás abban, hogyan gondolkodunk az ökoszisztémáról és a környezetről.  Ez nagyrészt azoknak a tudósoknak köszönhető, akik hiányosságaik ellenére ragaszkodtak ahhoz, hogy a szenvedélyüket kutassák. Az alábbi külső hivatkozást meglátogatva megismerheti egy tudós útmutatásait, amelyet a fiatalabb generációnak szánt: https://www.ted.com/talks/e_o_wilson_advice_to_a_young_scientist/transcript?language=en
 

Csatlakozzon a CASIO tanári közösséghez

Nem mindig zökkenőmentes a több tantárgyat összefogó tanítási szemlélet bevezetése az osztályterembe.
Reméljük, hogy tudunk néhány hasznos forrással szolgálni a tanároknak, hogy kísérletezhessenek a STEAM oktatás koncepciójával.
STEAM munkalapjaink szórakoztató módon vezetik be a tanulót a matematikába. Ezek a munkalapok felhasználhatók csoportmunkához és házi feladatokhoz, vagy beépíthetők a normál órákba külön tananyagként. Az egyéb webináriumok mellett szemináriumokat szervezünk a tanároknak arról, hogyan integrálhatják ezeket a munkalapokat az osztálytermi munkába.
Nemrég indítottuk el új platformunkat is, ahol a STEAM tanárok feltölthetik saját anyagaikat, letölthetik az elérhető munkalapokat, és részt vehetnek a számos, hamarosan várható CASIO eseményen és foglalkozáson.

Regisztráció
 
  • Ossza meg velünk a CASIO tanári portálon azokat a történeteket vagy eseményeket, amelyek arra ösztönözték, hogy a matematika- vagy természettudományos tanári pályát válassza. További részletekért látogasson el a portálra!
  • Ha szeretne beszélgetést indítani vagy csatlakozni a témákhoz a számológépekről és a számológép tokokról, látogasson el weboldalunkon a blogra.
  • Korlátozott ideig minden fx-991RSX számológép megvásárlásakor ezen a weboldalon egy ingyenes, Ön által választott dizájn tokot adunk ajándékba*.
*A készlet erejéig.


casio_szamolj_es_nyerj_1920x420_C-1.png